בוגרת אופקים תראה את עצמה בראש ובראשונה כממשיכה שושלת העם היהודי בכל אורחותיה ואשת חינוך ומקצוע מעולה העושה את מלאכתה מתוך נאמנות, יראת שמיים ומצויינות.

לימודי קודש

בשעות הבוקר מתקיימים לימודי קודש בכל תחומי היהדות. הקורסים השונים ניתנים ע"י צוות רבנים, מחנכים ומחנכות בעלי שם. הלימודים ברמה מעמיקה ומורחבת וכוללים עיונים בתנ"ך, ספרי הלכה ומוסר  וכתבי הראשונים והאחרונים. כמו-כן נערכות בקביעות בחינות בקיאות בתנ"ך ובהלכה.

לימודי הקודש בסמינר אופקים מהווים את ליבת העשייה הלימודית והחינוכית. הייחודיות של הסמינר באה לידי ביטוי בשימת דגש על הלימודים התורניים, שהם עיקר התכלית עבור התלמידות.

במסגרת השיעורים הפורמאלית וגם מחוצה לה – בשיחות אישיות, בקבוצות דיון ובמהלך השבתות בפנימיה, ניתנת לתלמידות הזדמנות לדון וללבן סוגיות אקטואליות בהשקפה ובעבודת המידות ולקבל סיוע בכל עניין מהצוות החינוכי.

תנ"ך הלכה באורי תפילה השקפה ויהדות
חומש ופרשת שבוע
נביאים ומגילות
הלכות הבית
הלכות יום יום
הלכות שבת ומועדים
הלכות לשוה"ר ורכילות
תפילות ימי חול
תפילות שבת
עיונים בספרי מוסר
יסודות בתודעה היהודית
הבית היהודי

צוות לימודי קודש:


לימודי חול

לימודי המגמה נלמדים בדרך כלל בשעות אחה"צ. לכל התמחות מערכת קורסים נפרדת המחייבת את כל התלמידות. לימודי המגמה הינם לפי תוכנית הלימודים כפי שמחייב הגוף המפקח ומעניק התעודה לאחר עמידה בכל המטלות. קבלת בת למגמה מותנית במבחני כניסה מיוחדים הנערכים ע"י מרכזות המגמה.

 

יעוץ תעסוקתי

הסמינר מעמיד לרשות התלמידות שירות ייעוץ תעסוקתי לתלמידות מתלבטות או כאלה שלא התקבלו למגמה אליה נרשמו.
לתיאום ייעוץ יש לפנות לבת שבע במשרד הראשי.

תעודות להוראה מתמחה ביסודי ותיכון:

הוראה כוללת

ראש המגמה: גב' ח. פרבשטיין.

תעודה: B.A. אקווילנטי- במקצועות החינוך.

מה בהתמחות?

התמחות זו מכשירה מורות לקראת ההוראה בבית הספר היסודי. ההתמחות מקנה כלים לקראת חינוך כיתה והתמודדות עם צרכי התלמיד האופייניים לשכבת גיל זו. ההתמחות מאפשרת הרחבת ידע דיסציפלינרי ומתודי באשכול מקצועות בית הספר היסודי. במהלך שנות הלימוד מושם דגש רב על רכישת יכולות בתכנון ופיתוח סביבות למידה, הכרת תהליכי למידה והדרכה, הכרת תכניות הלימודים העדכניות, הכרות במגוון מיומנויות הוראה – למידה בכתה הטרוגנית, ובעיקר עיצוב אישיות מיטיבה ומחנכת

נושאים עיקריים הנלמדים:

אשכול התמחויות בכל המקצועות הנלמדים בביה”ס היסודי, כגון: עברית, טבע, חשבון, גיאוגרפיה, הסטוריה, הוראת הקריאה. קורס נרחב בנושא חורבן יהדות אירופה וקורס בסיסי בידיעת הארץ, משולב סיורים וטיולים.

דרישות:

רמת ציונים גבוהה, תעודת בגרות או סולד מלאה, שפה תקינה.

תנ"ך, יהדות ומחנכות

ראש המגמה: גב' ח. פרבשטיין.

תעודה: B.A. אקווילנטי- לחטיבת ביניים והעליונה.

מה בהתמחות?

התמחות זו מכשירה  מורות מחנכות להוראה בחטיבת ביניים וחטיבה עליונה,  להוראת מקצועות הקדש-תנ”ך ויהדות, ההתמחות מרחיבה ידיעות במבחר מקורות ראשונים,  כגון תנ”ך,  מדרש ופרשנים,  מעמיקה את השליטה בספרי השקפה מוסר והלכה,  מקנה ידע ביסודות הפסיכולוגיה ע”פ השקפתנו ומכשירה את פרחי ההוראה להבנת צרכי התלמיד והתמודדויות המלוות שכבת גיל זו. ההתמחות מקנה יכולות בתקשורת בין אישית וכן מיומנויות במתן הדרכה,  ייעוץ והכוונה לתלמיד,  לקבוצה וליחיד.

נושאים עיקריים הנלמדים

שעורי עיון ובקיאות בתורה,  פרשות השבוע  נביאים ראשונים ואחרונים ,  מגילות וכתובים. עיון מעמיק בפרשנים.  לימוד אינטנסיבי בספרי מוסר והשקפה ראשונים ואחרונים שיעורים המקנים ידע תיאורתי ומעשי בהבנת נפש האדם,  סדנאות בתקשורת ועבודת צוות, שעורי הסטוריה כללית ויהודית,  קורס נרחב בנושא חורבן יהדות אירופה וקורס בסיסי בידיעת הארץ משולב סיורים וטיולים.

דרישות:

רמת ציונים גבוהה תעודת בגרות מלאה(או סולד) שפה תקינה.

תכונות נדרשות ראית ההוראה כשליחות קדש,  מסירות אחריות ורגישות לזולת,  יכולת ליצור קשר עם נוער מתבגר, כישורי הוראה טבעיים,  מוטיבציה להשקעה,  יוזמה יצירתיות והשתוקקות לקנית ידע.

הוראת האנגלית

ראש מגמה: גב' ש. כהן

תעודה: B.A. אקווילנטי- בהוראת האנגלית לחטיבת הביניים (ההתנסות נעשית בכל שכבות הגיל).

מה בהתמחות?

התמחות זו מכשירה להוראת האנגלית. במסגרת ההתמחות נלמדים יסודות השפה האנגלית בדיבור בכתיבה, בהבעה, ספרות האנגלית ודרכי הוראת האנגלית. סוג ואופי הפעילות הוראה פרונטלית, הוראה יחידנית.

נושאים עיקריים הנלמדים

רכישת שליטה ויכולת שימוש בשפה האנגלית, פיתוח חשיבה, הבעה ותקשורת, דידקטיקה להוראת השפה ברמות שונות.

דרישות:  

במבחן הבגרות/סולד באנגלית ציון מעל 90 מודעות לשונית, ידע טוב, ויכולת הבעה והבנה בשפה האנגלית.

הוראת המתמטיקה

ראש מגמה: גב' י. בן שלמה

תעודה: תעודת הוראה
שוות ערך ל-.B.A ביהדות ובמתמטיקה.

מה בהתמחות?

התמחות זו מכשירה מורות למתמטיקה בכיתות על-יסודי.
במסגרת ההתמחות נלמדים קורסים
המכינים את התלמידה להוראה בכל כיתות חטיבת הביניים והחטיבה העליונה,
וכן קורסים מתקדמים להעשרה והרחבה בנושאים מתמטיים אחרים.

דרישות:  

בגרות או מבחן סולד במתמטיקה בציון מ- 90 ומעלה,
ומבחן כניסה.

תעודות להוראה במסלול רב גילאי:

הוראת האמנות

ראש מגמה: גב' מ. רוזנר

תעודה: B.A. אקווילנטי- עם התמחות באמנות לכיתות א-יב

מה בהתמחות?

הלימודים במגמה זו מתמקדים בהיכרות רחבה של האמנות -כמקצוע. התמחות זו מכשירה מורות לאמנות בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי (חוגים, קשישים, אוכלוסיות בשיקום ועוד). כמו-כן, מטרתה להעשיר ולהעצים את הכישורים הקיימים באמנות הכללית. סוג ואופי הפעילות הלימודים משלבים יסודות עיוניים ויישומיים אשר ייעודם להכשיר מדריכות ומורות מקצועיות, אשר מכירות בשפת האמנות כשפה משפיעה בתחומים שונים. תכנית הלימודים משלבת קורסים והכשרה מקצועית לצד סיורים לימודיים, פרויקטים, סדנאות ועבודה מעשית. תעסוקה אפשרית לאחר הלימודים הוראת האמנות,

נושאים עיקריים הנלמדים

שימוש בכל סוגי החומרים ובמגוון שיטות יצירה. אמנות משקמת, תולדות האמנות, תוכנות גרפיקה, בובנאות, עיצוב תלת-ממדי, עיצוב קרמי, תפאורת במה, רישום וציור, טכניקות עכשוויות, עיצוב סביבה לימודית, עיצוב אירועים, תרפיה באומנות, עיצוב בפלסטלינה, צילום אמנותי.

דרישות:

 ידע וגישה לאמנות, יצירתיות ויכולת רצון להשקיע. הלימודים במגמה דורשים עבודת כפיים ויכולת לתרגול רב. ידע וגישה לאמנות.

חינוך מיוחד

ראש מגמה: גב' א. גנופולסקי

תעודה: B.A.  אקווילנטי להוראה בחינוך המיוחד לכיתות א-יב

מה בהתמחות?

במהלך השנתיים נלמדים שיטות מקצועיות וחדישות בקריאה, חשבון ואסטרטגיות בהבנת הנקרא. ההתמחות המיוחדת במסלול זה היא לימוד מעמיק של אבחונים דידקטיים. הלימודים כוללים עבודה עם ילד חריג, מחקר עצמאי ומקיף של אפיוני הלקות ויישום תכנית לימודית אישית לילד החריג. התנסות בהוראה פרונטלית והוראה יחידנית.

נושאים עיקריים הנלמדים

שיטות לאבחון ולהוראה של מיומנויות היסוד במגוון שיטות ייחודיות וחדשניות כגון: הוראה מתקנת בקריאה, בכתיבה ובחשבון. קורסים המכוונים להוראת תלמידים הסובלים מליקויים ספציפיים, כגון: ליקויי למידה, ליקויי ראיה, שמיעה, פיגור שכלי, וטיפוח התחום הרגשי והחברתי של אוכלוסיות מיוחדות אלו.

דרישות

ממוצע במבחני בגרות/ סאלד של 85 ומעלה

גננות וגיל הרך

ראש המגמה: גב' י. שמואלי

תעודה: B.A. אקווילנטי- לשכבות הגן וכיתות א', ב'.

מה בהתמחות?

התמחות זו מכשירה גננות, ומורות לגיל הרך. במסגרת ההתמחות ניתנים כלים מקצועיים להוראה בתחומים אלו. במהלך המסלול נרכשות מיומנויות למידה בסיסיות ודרכי הוראת המקצועות השונים לגיל הרך.

נושאים עיקריים הנלמדים:

לימודים במקצועות היסוד: יהדות, עברית, חשבון טבע – לגיל הרך ודרכי הוראתם. שילוב משחקים ואמנות להעשרת ההוראה

דרישות:

רמת ציונים גבוהה תעודת בגרות מלאה(או סולד) שפה תקינה. מוטיבציה ויכולת רגשית לעבודה עם ילדים בגיל הרך, אחריות, מסירות, יצירתיות ואופקים רחבים.

טכנולוגיה וחשבונאות:

גרפיקה ותקשורת חזותית

ראש מגמה: גב' ל. סרוסי

תעודה:

המסיימת את כל חובותיה מקבלת תעודת הנדסאית עיצוב מדיה מטעם המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט)(.קיימת אפשרות להשלים לימודי הוראה בשנה ג'.

מה בהתמחות?

התמחות זו מכשירה מעצבת גרפית רב-תחומית במכלול תחומים הקשורים למדיה המודפסת והדיגיטלית. במסגרת ההתמחות נלמדים יסודות העיצוב והשיווק, קריאייטיב, עיצוב מדיה, בנית תדמית, הפקות דפוס, צילום וידאו ואנימציה. הלימודים כוללים קשת של תוכנות גרפיות ליצירת כל תוכן ויזואלי. במהלך הלימודים יש לעבור בהצלחה 4 בחינות גמר חיצוניות ולהגיש פרויקט גמר בשנה השלישית.

נושאים עיקריים הנלמדים

יסודות העיצוב, כתב וטיפוגרפיה, תורת הצבע, תולדות העיצוב, רישום, תוכנות גרפיות, עיצוב מדיה אינטראקטיבית, שיווק ופרסום, בניית תדמית, אריזות, הפקות דפוס, שרטוט טכני, צילום, הכנת תיק עבודות, עיצוב תלת ממדי, תולדות העיצוב.

דרישות

בגרות או מבחני סולד במקצועות: מתמטיקה, אנגלית ועברית.

עמידה במבחן התאמה מעשי

חוש אסתטי וכשרון חזותי יצירתי אינטואיציה ואינטליגנציה מרחבית-חזותית, התמצאות בעולם המחשבים.

הנדסאי תוכנה

ראש מגמה: גב' ב. לוי

תעודה:  הנדסאית מחשבים מטעם המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט). קיימת אפשרות להשלים לימודי הוראה בשנה ג'.

מה בהתמחות?

למידה של מקצועות רקע למחשבים – אלגברה ליניארית ובוליאנית, סטטיסטיקה, אנגלית ואלקטרוניקה.

מקצועות בסיסיים: שפת C, ארגון קבצים ומבני נתונים, אסמבלר, חלונאות, ACCESS, יישומי מחשב, SQL, מקצועות התמחות – תקשורת ורשתות, גרפיקה, מולטימדיה, JAVA, ניתוח מערכות, מערכות הפעלה, ארכיטקטורה, ועוד

דרישות

תעודת בגרות או מבחני סולד במתמטיקה (ציון 80 לפחות), אנגלית ועברית

רקע בשפת C (מחולקת חוברת עם החומר הנדרש)

עמידה במבחן כניסה בשפת C ובמתמטיקה.

כישורים מתמטיים, כוח התמדה, עמידה בזמנים, חריצות, זריזות, סדר ודיוק

יעוץ מס וחשבות שכר

ראש מגמה– הגב' ר. שווב

תעודה: B.A. אקווילנטי- מתימטיקה בחטיבת הביניים ובתיכון.

מה בהתמחות?

התמחות זו מכשירה מורות למתמטיקה בכיתות העל-יסודי. במסגרת ההתמחות נלמדים קורסים מתקדמים במתמטיקה שמטרתם הכשרת הבנות להוראה בכתות ז’-י' והעשרת ידיעותיהן במתמטיקה העל-תיכונית . סוג ואופי הפעילות הוראת בכיתות העל יסודי – חטיבת הביניים ותיכון, כולל הכנת התלמידות למבחנים סופיים בכל היחידות.

נושאים עיקריים הנלמדים:

השלמת נושאי הלימוד הנכללים בכל שאלוני הבגרויות  יחידות 5,4,3 במתמטיקה ברמה על תיכונית,  העשרה בנושאים מתמטיים מן המקורות ומן ההיסטוריה, התייחסות לדידקטיקה של מקצועות הלימוד בכיתות ז’-י”ב, הכרת תוכנות מחשב מתמטיות ועבודה איתן- למידה מקוונת.

דרישות:

ציון 90 לפחות בבגרות (מינימום 3 יחידות) או במבחני סאלד וכן עמידה במבחן כניסה פנימי.

מנהל רפואי

ראש מגמה: ש. אלחדד

תעודה

תעודת מנהלת רפואי + תעודת הוראה בדרגת בכיר

מה בהתמחות:

התמחות זו מכשירה עובדות מינהל ומינהל רפואי בכל אתרי הרפואה בארץ.
בתוכנית מכירים מושגי יסוד מתחום המינהל, והמינהל הרפואי.
שילוב של התיאורטי – מושגי – מעשי – התנסותי
באמצעות גישה דו מסלולית המלמדת יסודות תיאורטיים ניהוליים ורפואיים
ומלווה לימוד זה בהמחשה.
במהלך הלימודים התלמידות ישולבו באסטרטגיות מגוונות של ההוראה.
כמו כן חלק מההוראה תעשה ע"י מרצות מומחות בתחום.
התלמידות תתנסנה (בהנחיית המורה) בפיתוח עצמאי של עבודת גמר
המשלבת את המקצועות אשר נלמדו במהלך הלימודים.
כמו כן, התלמידות תתנסנה בתוכנית מחשב ובמאגר מידע התומכים בתכנים הלימודיים.
מגמה זו מתפקדת כמגמה עצמאית למינהל רפואי ובו זמנית, משלבת לימודי הוראת מחנכות.

דרישות:

תלמידות שאינן בוגרות מסלול טכנולוגי – מגמת ניהול עסקי / חשבונאות
תידרשנה למכינת השלמה.

 

חדש מתשפ"ג הנדסאי עיצוב מוצר

ראש מגמה: מ. רוזנר

תעודה:

המסיימת את כל חובותיה מקבלת תעודת הנדסאי מטעם מה"ט. 

מה בהתמחות?

הנדסאי עיצוב תעשייתי מלווה בעבודתו את המוצר במשך כל ימי חייו,
החל משלב התכנון, ייצור ובקרה, שיווק, מכירה ושימוש,
וכל זאת תוך שהוא קשוב לצרכי הלקוח והשוק.
הנדסאית עיצוב תעשייתי תוכל להשתלב בתפקידים שונים
במשרדי עיצוב מובילים, בסטודיו לעיצוב,
או בחברות בענפי תעשייה שונים פרטיים וציבוריים.

נושאים עיקריים הנלמדים:

לימודי המקצוע כוללים מגוון רחב של נושאי לימוד בתחומים מדעיים ובתחומי עיצוב,
כגון: תורת החומרים, פיזיקה, הנדסת אנוש, שיווק ותמחור, לימודי אמנות,
תכנון ועיצוב המוצר, תהליכי ייצור, שימושי מחשב בעיצוב, בניית מודלים, ועוד.
הלימודים משלבים גם התנסות מעשית בצורת סדנאות וסיורים מודרכים בתהליכי ייצור.
ניתן יהיה לשלב את הלימודים במגמה זו עם לימודים במגמה לחינוך לאמנות, לתעודת הוראה.

דרישות:

תנאי הקבלה כוללים תעודת בגרות
או לפחות ציון סופי עובר בבגרות במקצועות עברית, מתמטיקה ואנגלית.

 

חדש מתשפ"ג הנדסאי אדריכלות נוף

תעודה:

תלמידה המסיימת שנתיים מלאות ופרויקט גמר
מקבלת תעודת הנדסאית אדריכלות נוף מטעם מה"ט.

מה בהתמחות?

אדריכלות נוף הוא מקצוע שעוסק בתכנון
כל מה שנמצא מחוץ לדלת הכניסה לבית:
חצרות, כניסות, מדרכות, כבישים, שבילים, צמחיה, גנים ציבוריים ועוד.
התחום מבוקש ומתפתח בזכות התנופה בנושא בניה פרטית וציבורית
והתאמת הבניה לטבע ולסביבה.
לימודי המקצוע כוללים את עקרונות התכנון האדריכלי בשילוב יצירתיות
והתכתבות עם הסביבה, עם הטבע, הצמחיה, המים, הקרקע והאוויר
והאיזון האקולוגי ביניהם.
התחום משלב בין עולם הטכנולוגיה לעולם העיצוב והתכנון.
בוגרת המגמה, הנדסאית אדריכלות נוף, תוכל לעבוד במשרדי אדריכלות,
ברשויות מקומיות, עם לקוחות פרטיים ועוד.
תחום העיסוק באדריכלות נוף מגוון ורחב החל מתכנון ועיצוב גינות פרטיות,
ועד תכנון ועיצוב פרויקטים בקנה מידה עירוני וארצי.
בעקבות מחסור באנשי מקצוע בתחום – סיכויי התעסוקה בו הם גבוהים מאוד.

נושאים נבחרים הנלמדים:

תכנון אדריכלות נוף, תורת הבניה, תכנון אקולוגי, יסודות העיצוב,
שרטוט אדריכלי, עיצוב טופוגרפי, ועוד.

ניתן לשלב את הלימודים עם לימודי חינוך והוראה בהתמחות אמנות.

דרישות:

בגרות (לפחות חלקית: מתמטיקה = 3 יח', אנגלית = 3 יח', עברית = 2 יח'), מבחן תי"ל (מבחן התאמה)

 


עזרי למידה

בסמינר קיימים עזרי למידה שונים התומכים ומסייעים בלימודי ההתמחות.
משאבי הלמידה עומדים לרשות התלמידה בשעות הלימודים ולאחריהם על מנת לאפשר למידה, תרגול ועיון.

ספריה עיונית

בספריה העיונית ספרים, כתבי עת ומדיה בנושאי היהדות השונים. הספריה מתעדכנת בחומרים החדשים שיוצאים ומאפשרת למידה והרחבת ידע בתחומי הדעת השונים. כן משמשת הספריה חדר עיון ללמידה עצמאית או משותפת באווירה נינוחה.

מרכזיה פדגוגית

מרפ"ד- במרכזיה הפדגוגית ספרות מקצועית מגוונת לצד עזרי למידה שונים המיועדים לסייע לפרחי ההוראה בהרחבת הידע ובבניית מערכי שיעור.

סדנא

בסדנא ניתן לרכוש ולהשתמש במגוון חומרים לצורך הכנת חומרי הסברה ועזרי למידה מגוונים לתלמידים.

מעבדת מחשבים

בסמינר מעבדות מחשבים המכילות מאות עמדות המיועדות לתרגול ולמידה במקצועות השונים הנלמדים בסמינר. ברשת המחשבים פועלים מאגרי מידע לשימוש התלמידות.

השאלת ציוד מקצועי

מרכז השאלת ציוד מקצועי- במרכז ציוד מקצועי טכנולוגי מתקדם הנועד לתמוך בקורסים הנלמדים במגמות השונות (ציוד הקלטה, צילום, הקרנה וכד').

מלאי את פרטייך ונחזור אליך בהקדם