לימודי המגמה נלמדים בדרך כלל בשעות אחה"צ. לכל התמחות מערכת קורסים נפרדת המחייבת את כל התלמידות. לימודי המגמה הינם לפי תוכנית הלימודים כפי שמחייב הגוף המפקח ומעניק התעודה לאחר עמידה בכל המטלות. קבלת בת למגמה מותנית במבחני כניסה מיוחדים הנערכים ע"י מרכזות המגמה.
ייעוץ תעסוקתי
הסמינר מספק שירות ייעוץ תעסוקתי לתלמידות המתלבטות איזה מקצוע מתאים להן, או לתלמידות שלא התקבלו למגמה שבחרו.
לייעוץ נא לפנות לבת-שבע במשרד הראשי.
ראש המגמה: גב' ח. פרבשטיין.
תעודה: B.A. אקווילנטי- במקצועות החינוך.
מה בהתמחות?
התמחות זו מכשירה מורות לקראת ההוראה בבית הספר היסודי. ההתמחות מקנה כלים לקראת חינוך כיתה והתמודדות עם צרכי התלמיד האופייניים לשכבת גיל זו. ההתמחות מאפשרת הרחבת ידע דיסציפלינרי ומתודי באשכול מקצועות בית הספר היסודי. במהלך שנות הלימוד מושם דגש רב על רכישת יכולות בתכנון ופיתוח סביבות למידה, הכרת תהליכי למידה והדרכה, הכרת תכניות הלימודים העדכניות, הכרות במגוון מיומנויות הוראה – למידה בכתה הטרוגנית, ובעיקר עיצוב אישיות מיטיבה ומחנכת
נושאים עיקריים הנלמדים:
אשכול התמחויות בכל המקצועות הנלמדים בביה”ס היסודי, כגון: עברית, טבע, חשבון, גיאוגרפיה, הסטוריה, הוראת הקריאה. קורס נרחב בנושא חורבן יהדות אירופה וקורס בסיסי בידיעת הארץ, משולב סיורים וטיולים.
דרישות:
רמת ציונים גבוהה, תעודת בגרות או סולד מלאה, שפה תקינה.
ראש המגמה: גב' ח. פרבשטיין.
תעודה: B.A. אקווילנטי- לחטיבת ביניים והעליונה.
מה בהתמחות?
התמחות זו מכשירה מורות מחנכות להוראה בחטיבת ביניים וחטיבה עליונה, להוראת מקצועות הקדש-תנ”ך ויהדות, ההתמחות מרחיבה ידיעות במבחר מקורות ראשונים, כגון תנ”ך, מדרש ופרשנים, מעמיקה את השליטה בספרי השקפה מוסר והלכה, מקנה ידע ביסודות הפסיכולוגיה ע”פ השקפתנו ומכשירה את פרחי ההוראה להבנת צרכי התלמיד והתמודדויות המלוות שכבת גיל זו. ההתמחות מקנה יכולות בתקשורת בין אישית וכן מיומנויות במתן הדרכה, ייעוץ והכוונה לתלמיד, לקבוצה וליחיד.
נושאים עיקריים הנלמדים
שעורי עיון ובקיאות בתורה, פרשות השבוע נביאים ראשונים ואחרונים , מגילות וכתובים. עיון מעמיק בפרשנים. לימוד אינטנסיבי בספרי מוסר והשקפה ראשונים ואחרונים שיעורים המקנים ידע תיאורתי ומעשי בהבנת נפש האדם, סדנאות בתקשורת ועבודת צוות, שעורי הסטוריה כללית ויהודית, קורס נרחב בנושא חורבן יהדות אירופה וקורס בסיסי בידיעת הארץ משולב סיורים וטיולים.
דרישות:
רמת ציונים גבוהה תעודת בגרות מלאה(או סולד) שפה תקינה.
תכונות נדרשות ראית ההוראה כשליחות קדש, מסירות אחריות ורגישות לזולת, יכולת ליצור קשר עם נוער מתבגר, כישורי הוראה טבעיים, מוטיבציה להשקעה, יוזמה יצירתיות והשתוקקות לקנית ידע.
ראש מגמה: גב' ש. כהן
תעודה: B.A. אקווילנטי- בהוראת האנגלית לחטיבת הביניים (ההתנסות נעשית בכל שכבות הגיל).
מה בהתמחות?
התמחות זו מכשירה להוראת האנגלית. במסגרת ההתמחות נלמדים יסודות השפה האנגלית בדיבור בכתיבה, בהבעה, ספרות האנגלית ודרכי הוראת האנגלית. סוג ואופי הפעילות הוראה פרונטלית, הוראה יחידנית.
נושאים עיקריים הנלמדים
רכישת שליטה ויכולת שימוש בשפה האנגלית, פיתוח חשיבה, הבעה ותקשורת, דידקטיקה להוראת השפה ברמות שונות.
דרישות:
במבחן הבגרות/סולד באנגלית ציון מעל 90 מודעות לשונית, ידע טוב, ויכולת הבעה והבנה בשפה האנגלית.
ראש המגמה: גב' י. בן שלמה.
תעודה: תעודת הוראה שוות ערך ל-.B.A ביהדות ובמתמטיקה.
מה בהתמחות?
התמחות זו מכשירה מורות למתמטיקה בכיתות על-יסודי.
במסגרת ההתמחות נלמדים קורסים המכינים את התלמידה להוראה בכל כיתות חטיבת הביניים והחטיבה העליונה,
וכן קורסים מתקדמים להעשרה והרחבה בנושאים מתמטיים אחרים.
דרישות:
בגרות או מבחן סולד במתמטיקה בציון מ- 90 ומעלה,
ומבחן כניסה.
ראש מגמה: גב' מ. רוזנר
תעודה: B.A. אקווילנטי- עם התמחות באמנות לכיתות א-יב
ניתן לשלב עם תעודת הנדסאי עיצוב מוצר של מה"ט.
מה בהתמחות?
הלימודים במגמה זו מתמקדים בהיכרות רחבה של האמנות -כמקצוע. התמחות זו מכשירה מורות לאמנות בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי (חוגים, קשישים, אוכלוסיות בשיקום ועוד). כמו-כן, מטרתה להעשיר ולהעצים את הכישורים הקיימים באמנות הכללית. סוג ואופי הפעילות הלימודים משלבים יסודות עיוניים ויישומיים אשר ייעודם להכשיר מדריכות ומורות מקצועיות, אשר מכירות בשפת האמנות כשפה משפיעה בתחומים שונים. תכנית הלימודים משלבת קורסים והכשרה מקצועית לצד סיורים לימודיים, פרויקטים, סדנאות ועבודה מעשית.
תעסוקה אפשרית לאחר הלימודים:
הוראת האמנות, הדרכת אמנות במסגרות שונים וכן עבודה כציירת, מאיירת או אמנית עצמאית- הקמת סטודיו ועסק עצמאי ליצירת אמנות.
נושאים עיקריים הנלמדים
שימוש בכל סוגי החומרים ובמגוון שיטות יצירה. אמנות משקמת, תולדות האמנות, תוכנות גרפיקה, בובנאות, עיצוב תלת-ממדי, עיצוב קרמי, תפאורת במה, רישום וציור, טכניקות עכשוויות, עיצוב סביבה לימודית, עיצוב אירועים, תרפיה באומנות, עיצוב בפלסטלינה, צילום אמנותי.
דרישות:
ידע וגישה לאמנות, יצירתיות ויכולת רצון להשקיע. הלימודים במגמה דורשים עבודת כפיים ויכולת לתרגול רב. ידע וגישה לאמנות.
ראש מגמה: גב' א. גנופולסקי
תעודה: B.A. אקווילנטי להוראה בחינוך המיוחד לכיתות א-יב
מה בהתמחות?
במהלך השנתיים נלמדים שיטות מקצועיות וחדישות בקריאה, חשבון ואסטרטגיות בהבנת הנקרא. ההתמחות המיוחדת במסלול זה היא לימוד מעמיק של אבחונים דידקטיים. הלימודים כוללים עבודה עם ילד חריג, מחקר עצמאי ומקיף של אפיוני הלקות ויישום תכנית לימודית אישית לילד החריג. התנסות בהוראה פרונטלית והוראה יחידנית.
נושאים עיקריים הנלמדים
שיטות לאבחון ולהוראה של מיומנויות היסוד במגוון שיטות ייחודיות וחדשניות כגון: הוראה מתקנת בקריאה, בכתיבה ובחשבון. קורסים המכוונים להוראת תלמידים הסובלים מליקויים ספציפיים, כגון: ליקויי למידה, ליקויי ראיה, שמיעה, פיגור שכלי, וטיפוח התחום הרגשי והחברתי של אוכלוסיות מיוחדות אלו.
דרישות
ממוצע במבחני בגרות/ סאלד של 85 ומעלה
ראש המגמה: גב' י. שמואלי
תעודה: B.A. אקווילנטי- לשכבות הגן וכיתות א', ב'.
מה בהתמחות?
התמחות זו מכשירה גננות, ומורות לגיל הרך. במסגרת ההתמחות ניתנים כלים מקצועיים להוראה בתחומים אלו. במהלך המסלול נרכשות מיומנויות למידה בסיסיות ודרכי הוראת המקצועות השונים לגיל הרך.
נושאים עיקריים הנלמדים:
לימודים במקצועות היסוד: יהדות, עברית, חשבון טבע – לגיל הרך ודרכי הוראתם. שילוב משחקים ואמנות להעשרת ההוראה
דרישות:
רמת ציונים גבוהה תעודת בגרות מלאה(או סולד) שפה תקינה. מוטיבציה ויכולת רגשית לעבודה עם ילדים בגיל הרך, אחריות, מסירות, יצירתיות ואופקים רחבים.
ראש מגמה: גב' ל. סרוסי
תעודה:
המסיימת את כל חובותיה מקבלת תעודת הנדסאית עיצוב מדיה מטעם המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט)(.קיימת אפשרות להשלים לימודי הוראה בשנה ג').
מה בהתמחות?
התמחות זו מכשירה מעצבת גרפית רב-תחומית במכלול תחומים הקשורים למדיה המודפסת והדיגיטלית. במסגרת ההתמחות נלמדים יסודות העיצוב והשיווק, קריאייטיב, עיצוב מדיה, בנית תדמית, הפקות דפוס, צילום וידאו ואנימציה. הלימודים כוללים קשת של תוכנות גרפיות ליצירת כל תוכן ויזואלי. במהלך הלימודים יש לעבור בהצלחה 4 בחינות גמר חיצוניות ולהגיש פרויקט גמר בשנה השלישית.
נושאים עיקריים הנלמדים
יסודות העיצוב, כתב וטיפוגרפיה, תורת הצבע, תולדות העיצוב, רישום, תוכנות גרפיות, עיצוב מדיה אינטראקטיבית, שיווק ופרסום, בניית תדמית, אריזות, הפקות דפוס, שרטוט טכני, צילום, הכנת תיק עבודות, עיצוב תלת ממדי, תולדות העיצוב.
דרישות
בגרות או מבחני סולד במקצועות: מתמטיקה, אנגלית ועברית.
עמידה במבחן התאמה מעשי
חוש אסתטי וכשרון חזותי יצירתי אינטואיציה ואינטליגנציה מרחבית-חזותית, התמצאות בעולם המחשבים.
ראש מגמה: גב' ב. לוי
תעודה:
הנדסאי מחשבים מטעם המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט). קיימת אפשרות לשלב עם לימודי הוראה במדעי המחשב.
מה בהתמחות?
למידה של מקצועות רקע למחשבים – מבוא למחשבים, מתמטיקה, אקו-סיסטם פיתוחי מקצועות בסיסיים- שפת, JAVA מבני נתונים, בסיסי נתונים SQL, PYTHON
מקצועות התמחות – אבטחת מידע וסייבר, מערכות הפעלה, ניתוח מערכות , VISUAL C , FULL STACK SERVER, FULL STACK CLIENT, QA ועוד
דרישות
ראש מגמה: גב' ב. לוי
תעודה: הנדסאי מחשבים מטעם המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט). קיימת אפשרות לשלב עם לימודי הוראה במדעי המחשב.
מה בהתמחות?
קורסים במתמטיקה ולוגיקה – אלגברה ליניארית , מערכות ספרתיות, מתמטיקה בדידה, אינפי לתוכנה, לוגיקה מתמטית.
מקצועות בסיסיים- שפת C ++, מבני נתונים, מבוא לחומרה, PYTHON, בסיסי נתונים.
מקצועות התמחות – ניתוח אלגוריתמים, אבטחת מידע, מערכות הפעלה, VISUAL C , FULL STACK SERVER, FULL STACK CLIENT, מבוא לבינה מלאכותית, ועוד
דרישות
פרטים יעודכנו בקרוב
ראש מגמה: גב' מ.רוזנר
תעודה: המסיימת את כל חובותיה מקבלת תעודת הנדסאית עיצוב תעשייתי
מטעם המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט).
במהלך הלימודים יש לעבור בהצלחה שתי בחינות גמר חיצוניות ולהגיש פרויקט גמר בשנה השלישית או עבודת פרקטיקום (משולב במקום עבודה) בשנה השלישית.
קיימת אפשרות ללמוד התמחות באמנויות עד לדרגת .B.A